Sportdieet

Een goed dieet wat je kunt volgen in combinatie met hardlopen (of sporten in het algemeen) is het sportdieet. Dit sportdieet is, zoals de naam al aangeeft, bedacht om in combinatie met een sport zoals hardlopen te gebruiken. Daarom vinden wij dit dieet bij uitstek geschikt om te volgen als hardloper en vertellen we je graag meer over dit dieet.

Wat is het sportdieet?

Bij het steeds populairder wordende sportdieet ligt de nadruk op het gebruiken van sportvoeding. Sportvoeding ook wel voedingssupplementen genoemd helpen sporters om beter en sneller te herstellen van een training en om prestaties van een volgende training te verbeteren. Belangrijk voor sporters is dat zei niet alleen afvallen maar ook genoeg voeding binnen krijgen om een training vol te kunnen houden. Een combinatie van aan de ene kant weinig eten en een dieet volgen en aan de andere kant genoeg voedingsstoffen binnen krijgen kan eigenlijk alleen met behulp van het sportdieet en dus met behulp van sportvoeding in balans zijn.

Het sportdieet schema

Ten eerste is het noodzakelijk om de kern van een sportdieet te begrijpen. Je hebt ten eerste dus sportvoeding nodig, maar niet minder belangrijk is dat je het aantal maaltijden per dag flink moet verhogen. Het aantal maaltijden zal per dag rond de 6 liggen. Dit is om de opname van de sportvoeding te optimaliseren door de stofwisseling te versnellen. Een snellere stofwisseling betekent dat e meer calorieën verbrand ook al sport je niet! Belangrijk is om dagelijks sportvoeding te gebruiken en ook zeker 3 keer per week te sporten, doe je dit niet dan verspil je als het ware je sportvoeding want deze wordt dan niet gebruikt door je lichaam. Twee soorten sportvoeding welke we aanraden zijn eiwitten en lichaamseigen creatine. Meer weten over eiwit dieet recepten?

Sportdieet en voeding

Wat voor soort voeding komt kijken bij het sportdieet? Er zijn verschillende sportdiëten in omloop maar een ding hebben ze gemeen en dat is namelijk dat op het menu altijd wel vis staat. Vis is eiwitrijk en snel te verteren door je lichaam, ook kip is veelgebruikt bij het sportdieet. Suikers daarentegen zijn uit den boze, dus ook geen suiker bij de thee of koffie. Om zeker te zijn van voldoende eiwitten voor goed herstel van een training is het dus aangeraden supplementen te gebruiken in bijvoorbeeld de vorm van eiwitten. Deze vullen het tekort van eiwitten aan wat niet binnenkomt van het dieet. Ook is het van belang om goed te drinken tijdens het sportdieet, dit betekent minstens 2 liter per dag voor vrouwen en voor mannen minstens 2,5 liter per dag, water en suikervrije dranken zijn hierbij aangeraden.

Update: Binnenkort zal een schema van het sportdieet worden geplaatst.

3 gedachten over “Sportdieet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *