Rijst dieet

Een rijst dieet, voor veel mensen een onbekend dieet. Mag je dan alleen maar rijst eten en hoe gevarieerd is dit dieet? Dit zijn veelgehoorde vragen over dit dieet. Hieronder zal worden toegelicht hoe dit dieet werkt. Het is namelijk een erg lastig dieet om je aan te houden, maar kan wel erg helpen met het bereiken van je doel. Afvallen is namelijk meestal heel lastig, maar als je je goed aan je schema houdt, kun je enorme stappen zetten zeker met het rijst dieet.

Werking rijst dieet

Het rijst dieet bestaat uit vier stappen waar je je aan moet houden. De eerste stap is om de eerste vijf dagen van je dieet alleen maar rijst te eten. Dit is ook gelijk de moeilijkste fase. Het gaat ontzettend vervelen om eenzijdig te eten en de verleiding om wat anders te eten is groot. Maar als je door deze vijf dagen heen bent gekomen, wordt het steeds makkelijker. Zoals het eigenlijk met elk dieet werkt. Het gaat om de gewenning. Als deze fase is afgerond, kun je aan de volgende fase beginnen. Stap twee is dat je bij het rijst fruit en groente mag toevoegen. Na weer vijf dagen mag je er zuivel aan toe voegen, en vis bij het avondeten wordt dan ook niet afgeraden. Als je deze fase ook hebt voltooid, ga je langzaam aan weer terug naar een normaal eetpatroon. Je lichaam kan dan weer wennen aan een normale etensstijl waarbij je wel moet proberen zo veel mogelijk gezond te eten, zodat je niet weer gelijk heel veel aankomt. Het rijst dieet duurt dus maar 10 dagen en in die tien dagen kan je ongeveer 3 kilo afvallen, dat kan alleen als je echt heel strikt het dieet volgt. Doordat het dieet van korte duur is wordt het ook wel een crashdieet genoemd.

Overige informatie rijst dieet

Het is belangrijk om bij diëten zo veel mogelijk te sporten, maar het is begrijpelijk dat dat lastig is zeker tijdens zware diëten zoals het rijst dieet. Zeker tijdens de eerste fase van het rijstdieet zul je het zwaar hebben. Lichamelijk en emotioneel is het namelijk best heftig, omdat je je volledige eetpatroon omgooit. En eigenlijk dus je levensstijl compleet verandert. Maar probeer na het dieet het sporten weer volledig op te pikken en tijdens dit crashdieet niet te gaan sporten. Alleen dan ben je in staat om gewicht te behouden of juist nog meer af te vallen als je dat zou willen. Als je je aan een rijst dieet wil gaan houden, veel succes! Probeer iemand anders te vinden die zich ook aan het rijst dieet houdt, zodat je steun kan bieden aan elkaar en elkaar kan helpen om op gewicht te blijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *