Pre-workout Booster

Een pre-workout booster is de manier om met volle energie aan je training te beginnen en gedurende je training meer krachtoefeningen te kunnen doen op een hoger niveau dan normaal, hoe werkt een pre-workout booster? Hoe moet je een pre- workout booster innemen en welke ingrediënten vindt je terug in een pre-workout booster?

Hoe werkt een pre-workout booster?

Je bent een krachtsporter en je wilt meer halen uit je trainingen, vaak bereik je op een bepaald moment een punt waar je van trainingen niet veel sterker wordt. Op dat moment kan je besluiten om schema’s om te gooien, andere oefeningen te doen en ga zo verder. Ook kan je proberen om meer te halen uit de trainingen die je doet. Dit kan o.a. met een pre-workout booster . De pre-workout booster zorgt voor een grote krachttoename tijdens de training waardoor je eindelijk de volgende stap kunt zetten, je hebt veel energie tijdens de training en kan je krachtinspanningen lang volhouden. Dit heb je natuurlijk nodig om alles uit je training te halen en snel sterker te worden. Hoe werkt een pre-workout booster  precies? Het is eigenlijk simpel, je neemt de pre-workout booster in voor de training en je hebt tijdens de training veel meer kracht waardoor je herhalingen kunt verlengen of het gewicht kunt verhogen. Meer hierover bij optimale inname van de pre-workout booster.

Welke ingrediënten bevatten de pre-workout booster?

De pre-workout booster bevat een heel aantal stoffen en ingrediënten die je helpen om beter te trainen. Uiteraard zijn er vele verschillende pre-workout boosters (zeker meer dan 100) maar we zullen enkele veelvoorkomende stoffen benoemen en uitleggen. Bij veelvoorkomende stoffen zul je onder meer creatine, taurine, Arginine Nitraat, L-Tyrosine, Beta-alanine en vele soorten vitamines tegenkomen. We pikken er een stof uit, Arginine Nitraat, deze stof garandeert een lange stikstofboost, met andere woorden, tot lang na je training heb je een volle pomp van je spieren en een betere opname van voedingsstoffen voor spiergroei en spierherstel. Ook Higenamine komt vaak voor, deze stof laat je bloedvaten ontspannen voor maximale toevoer van voedingsstoffen voor je lichaam, je adrenaline krijgt door deze stof veel ruimte wat je alertheid ten goede komt tijdens de training. Een bekendere stof is bijvoorbeeld vitamine C, dit voorkomt de aanmaak van Cortisol, een stof die je spieren doet afbreken. Kortom, er zijn vele stoffen en vele verschillende samenstellingen per product, bekijk het aanbod dan ook goed om er achter te komen wat de beste pre-workout booster is voor jou, het is natuurlijk ook een kwestie van uitproberen.

Optimale inname van pre-workout booster

Hoe neem je de pre-workout booster zo in dat je er het meeste van profiteert tijdens de training? Ten eerste is het verschillend per training maar over het algemeen raden we aan om de pre-workout booster dan wel in poedervorm (meest voorkomend), tablet of vloeistof in te nemen rond 30 minuten voor je training. Dit kan je het beste doen met water, het poeder moet sowieso gemixt worden met water en de tablet kan bijvoorbeeld met water worden weggespoeld/ingenomen. In de poedervorm zou je ongeveer 5-7 gram moeten innemen maar let vooral op de handleiding van het product dat je zelf aanschaft omdat het enigszins kan verschillen. Omdat je erg hard zult trainen met het gebruik van de pre-workout booster is het aangeraden om een post-workout supplement te nemen om te herstellen van de training, spierpijn te verminderen en spieren sterker te maken. Lees hier meer over post-workout eiwit supplementen.

Een gedachte over “Pre-workout Booster

  1. Nadeel van de pre workout boosters tegenwoordig vind ik dat ze overal een eigen blend in stoppen. Hierdoor weet je eigenlijk niet direct wat je binnenkrijgt…

    Je kunt ook zelf een pre workout maken, hierdoor houdt je controle over wat je tot je neemt en in welke doseringen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *