Fruitdieet

Een interessant dieet om te volgen is het fruitdieet. Zoals meteen duidelijk zal zijn behelst dit dieet vooral het eten van erg veel fruit. Er mag zoveel fruit worden gegeten als je zelf wilt, dus je hebt eigenlijk nooit honger tijdens het fruitdieet. Dit is een groot voordeel ten opzichte van andere diëten waarbij het hongergevoel toch vaak een groot probleem is. Voorwaarde van het fruitdieet is natuurlijk dat je houdt van fruit en ook dat je de kosten van het fruitdieet kan opbrengen aangezien fruit niet het goedkoopste voedselproduct is op de markt.

Hoe werkt het fruitdieet?

Het fruitdieet werkt als volgt. De volgende soorten fruit zijn aangeraden om te gebruiken; banaan, mandarijn, aardbeien, druiven, appel, peren.

Fruitdieet
Voorbeelden fruit

Fruit waarbij ook een stevige bodem wordt gelegd zoals banaan is aangeraden om te gebruiken tijdens het dieet, eet hier echter niet te veel van. Het is wel de bedoeling dat je tijdens het fruitdieet leert om minder te eten zodat je na het fruitdieet ook minder behoefte hebt om veel te eten. Dus ondanks dat het wel is toegestaan om fruit te eten totdat je geen hongergevoel meer hebt is dit misschien niet de beste manier om het fruitdieet te volgen. Om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen raden we aan om een gewoon avondmaal te nuttigen. Bij het ontbijt, bij de lunch, tussen de lunch en het avondeten en na het avond eten is het mogelijk om dat fruit te eten. Probeer structuur te houden in jouw dieet, dus eet dezelfde hoeveelheden en laat dit niet variëren, probeer ook dagelijks meerdere soorten fruit te eten tijdens het fruitdieet.

Fruitdieet, sporten en afvallen

Het fruitdieet kan goed gecombineerd worden met sporten, de voorwaarde is wel dat in dit geval sportvoeding wordt gebruikt om genoeg voedingswaardes in het lichaam te hebben om een training vol te kunnen houden. Een fruitdieet is erg effectief en je kunt veel afvallen zeker in combinatie met een sport. Echter is het niet aangeraden om eiwitten te eten omdat dit de afbraak van het fruit hindert. Daarnaast is het belangrijk om goed in de gaten te houden of je genoeg voedingsmiddelen binnenkrijgt om het fruitdieet te combineren met een sport.

Tip 1: Het fruitdieet is een dieet wat je niet langer dan  2-3 weken hoort te volgen.
Tip 2: Drink genoeg tijdens het fruitdieet, denk aan verse sinaasappelsap.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *