Fitness dieet

Het fitness dieet is voor veel mensen een onbekend fenomeen. Meestal denk je bij een dieet aan een dieetvorm waarbij je het eten zo veel mogelijk links laat liggen. Gewoon ontbijten, minder avondeten en probeer de tussendoortjes te vermijden. Dat is meestal de algemene gedachte bij diëten. Dit is echter niet het geval bij het fitness dieet. Dit dieet werkt anders. Hoe werkt het fitness dieet?

Voeding tijdens fitness dieet

De voeding is misschien wel het meest belangrijke aspect bij het fitness dieet. Je moet om te beginnen flink en gezond ontbijten. Neem bijvoorbeeld veel yoghurt met genoeg eiwitten erin. Daarna kun je er even tegenaan. Een flink ontbijt (koolhydraten mogen er bij zitten, maar probeer dat zo veel mogelijk te minderen) zorgt ervoor dat je overdag veel kan verbranden. Als tussendoortje moet je ervoor zorgen dat je vooral eiwitten tot je neemt. Een eiwit shake voor of na het trainen kan ook zeer effectief werken, lees hier hoe je kan afvallen met eiwitshakes. Bij het avondeten is het verstandig om wat minder te eten dan normaal. Neem bijvoorbeeld rijst met kipfilet en probeer normale porties hiervan te eten. Veel eten ’s avonds vertraagt het proces omdat je dan minder kan verbranden als je slaapt. Als je echt wil afvallen en wil dat het fitness dieet werkt, moet je je echt volledig aan je eetschema houden. Je voeding is waarschijnlijk nog belangrijker dan het sporten zelf. Maar, als je spieren wil kweken, zal je ook genoeg moeten sporten. Maar dat spreekt uiteraard voor zich.

Sport

Bij het sporten is het belangrijk dat je niet te veel hooi op je vork neemt. Zo is het het verstandigst om een rustdag te houden na een dag sporten om goed te herstellen van je inspanning. Probeer ook niet te veel in een keer te doen. Overcompensatie kan leiden tot vervelende blessures of stagnatie van het proces van spieren kweken. Te veel gewicht willen drukken of te lang sporten kan ervoor zorgen dat je juist minder resultaat gaat zien dan je gehoopt had. Zorg er dus voor dat je goed en verstandig sport. Als je je dan aan je schema weet te houden, zal je vanzelf het resultaat zien. Het fitness dieet is wel een erg effectief dieet. Je verliest vet en zet het om in spieren. Je gaat er dus ook nog eens een stuk beter uit zien. En wie wil dat nou niet? Daarom is het een goed idee om een fitness dieet te volgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *