Diëten

Belangrijk voor personen met overgewicht is om een dieet te volgen. Je kan diëten combineren met een sport, hierover is op onze website genoeg te lezen, belangrijk is om in dit geval gebruik te maken van aanvullende sportvoeding omdat met hardlopen ook weer calorieën worden verbrand net als tijdens het diëten en te weinig calorieën  binnen krijgen kan gevaarlijk zijn. Er zijn ontzettend veel verschillende soorten diëten die je kan volgen. Meer weten over specifieke diëten? Kijk eens of een van de volgende diëten je aanspreekt:

Diëten en sporten

Diëten die gebruikt kunnen worden terwijl je naast dit dieet ook kan sporten zijn diëten waar nadruk wordt gelegd op o.a. genoeg voedingstoffen binnenkrijgen om te kunnen herstellen van een training en om de training zo optimaal mogelijk te kunnen uitvoeren. Sportvoeding is vaak een belangrijk onderdeel van deze diëten. Kies een van de onderstaande diëten als je graag een dieet volgt dat je een goed lange termijn perspectief kan bieden:

Fitness dieet
Fruitdieet
Sportdieet

Gewone diëten

Naast de boven- en onderstaande sport- en crashdiëten zijn er vooral gewone diëten die ten alle tijden gevolgd kunnen worden. Dit zijn diëten die niet speciaal zijn gericht om snel af te vallen of af te kunnen vallen met een dieet volgen en sporten tegelijk. Een gewoon dieet volgen is misschien wel de gezondste manier om goed af te vallen op de lange termijn. Last van het jojo effect dan is een gewoon dieet volgen zeker wat voor jou! Kijk eens naar onderstaande voorbeelden:

Brooddieet
Eiwitdieet (Ook zeer goed sportdieet)
Koolhydraten dieet

Crashdiëten

Crashdiëten zijn diëten waarbij in een korte periode, vaak niet meer dan tien dagen zo snel mogelijk wordt geprobeerd om af te vallen. Belangrijk is dat sporten en crashdiëten niet goed samen gaan. Tijdens crashdiëten krijg je niet genoeg voedingsstoffen binnen zoals te weinig eiwitten om goed te kunnen sporten. Crashdiëten bieden goede resultaten op de korte termijn maar gewone  diëten zoals hierboven zijn veel beter voor de lange termijn. Wil je snel afvallen, kies dan een van onderstaande  diëten om te volgen:

Eierendieet
Soepdieet
Rijstdieet
Vegetarisch afvallen

Soorten dieten – Dieet kiezen

Er zijn vele verschillende soorten dieten in omloop maar welke diëten kan je het beste volgen en waarom? Als we een ruwe schatting moeten maken zullen er meer dan 500 verschillende soorten diëten zijn en waarschijnlijk nog wel veel meer.

Diëten - Groente & Fruit
Diëten – Fruitdieet

Hoe kies je het dieet uit dat het beste bij je past? Doorloop de volgende stappen en kies jouw dieet uit!

Stap 1, dieet kiezen: Stap 1 van het dieet kiezen is eenvoudig, je moet weten wat je doel is. Wil je snel afvallen dan is een crashdieet het beste, deze diëten bieden goede resultaten op de korte termijn. Wil je ook gaan sporten, dan kan je het beste een gewoon dieet kiezen of een dieet gefocust op dieten en sporten tegelijkertijd. Het beste is om een gewoon dieet of sportdieet te kiezen.

Stap 2, dieet kiezen: Uit de 500 + verschillende soorten dieten het beste dieet kiezen is geen gemakkelijk opgave, als je gewoon maar wat gaat bekijken en gewoon maar een leuk klinkend dieet uitkiest dan is het heel knap als je een goed dieet uitkiest voor jouw lichaam! Stap 2 is specifiek nadenken over wat jij graag wilt in een dieet, wat voor jou noodzakelijk is om uiteindelijk te slagen, wat vind je lekker en wat wil je absoluut niet als dieet. Belangrijk is ook om te bedenken hoeveel geld je wilt uitgeven aan een dieet (ja minder eten kan meer geld kosten) en hoelang je wilt dat het dieet gaat duren. Op die manier kan je al veel specifieker kijken naar alle soorten dieten en alles afstrepen wat niet bij je wensen past. Zorg dat je zeker 3 tot 5 soorten diëten vindt die aan je wensen voldoen. Deze stap kost wat tijd, maar een goed dieet definiëren is de belangrijkste stap!

Stap 3, dieet kiezen: Je hebt nu een paar soorten diëten om uit te kiezen, maar welke dieet ga je echt volgen? Omdat ze allemaal aan je eisen voldoen zal je in ieder geval geen slechte keuze kunnen maken. Je zal nog eens scherp kunnen kijken naar de soorten diëten die je hebt gevonden. Voldoen ze aan de volgende eisen: variatie in voeding, lekker eten, meerdere maaltijden per dag, wat zegen ze over wat je moet/mag drinken en als je het nog steeds niet weet, dan ga recensies lezen over bepaalde soorten diëten. Soms moet je kiezen tussen twee of meerdere goede diëten, maak in ieder geval snel een keuze en begin snel met diëten, hoe sneller hoe beter.

Dieet volgen

Een dieet volgen is lastig, tijdens diëten heb je vaak honger, zie je lekker eten voorbijkomen op tv, vaker dan anders en zie je andere mensen misschien wel lekker eten waar jij bij bent, allemaal moeilijk, maar diëten wordt steeds makkelijker naarmate je bezig bent. De eerste week van het gekozen dieet volgen zal het pittigst zijn, je kent de meeste aanpassingsproblemen en wie weet volg je het dieet nog niet perfect op. Na drie weken is je lichaam zeker gewend aan het dieet en is het goed te volgen, belangrijk is om dan niet slordig te worden, ga niet meer maar ook zeker niet minder eten. Nu is het tijd om een dieet te kiezen, kijk eens naar de gratis diëten op deze pagina, ga jij voor een gewoon-, sport- of crashdieet?

Tip: De meeste diëten kan je zo van het internet plukken en daarvoor hoef je niks te betalen, dit is ook mogelijk op deze website, bovenstaande diëten zijn gratis te gebruiken zonder voorwaarden. Ook dieetboeken zijn overbodig!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *